Európsky deň jazykov
Dňa 26.septembra 2014 sa na našej
škole uskutočnili akcie prezentujúce Európsky deň jazykov. Tento deň
sa pripomína už od roku 2001, kedy bol Európskou úniou vyhlásený
Európsky rok jazykov sledujúci veľmi jednoznačný cieľ- podporu
jazykového vzdelávania vo všetkých vekových kategóriách a v rôznych
oblastiach života..
Na našej škole sa v tento deň
uskutočnili sprievodné akcie zamerané na prezentáciu pedagogickej
práce v oblasti vyučovania cudzích jazykov. Učiteľky cudzích jazykov
primárneho i nižšieho stredného vzdelávania- pani Lenka Práznovská,
Helena Eliášová, Beata Jelínková, Linda Budínska a Zuzana Grycová
pripravili pre rodičov a návštevníkov školy otvorené hodiny cudzích
jazykov. Na nich prezentovali nielen spôsob vyučovania cudzích
jazykov na škole, ale i schopnosti a jazykové znalosti svojich
žiakov. Rodičia tak mali možnosť vidieť každodennú praktickú
činnosť učiteľov, žiakov i vybavenie odborných jazykových učební
našej školy. Vybraní žiaci sa v tento deň zúčastnili s pánom
učiteľom Kostolányim a s pani učiteľkou Kožárovou prezentačnej akcie
konanej pri príležitosti Európskeho dňa jazykov v Bratislave.
Pani učiteľka Karin Žigová pripravila
prezentáciu projektu Comenius, ktorý sa na škole úspešne realizoval
v školských rokoch 2012-2014 a ktorého cieľom bolo podporovať
jazykové vzdelávanie a poznávanie inonárodných kultúr. V rámci
projektu nadviazala škola kontakty so školami v európskych krajinách
a zrealizovalo sa viacero žiackych i učiteľských mobilít. Projekt sa
úspešne zavŕšil a jeho poslednou úlohou je šírenie výsledkov
projektu a dobrého mena školy nielen v meste Sereď, ale i na celom
Slovensku. Jeho úspech a výsledky ním dosiahnuté však nie sú len
vizitkou školy, ale i rodičov, predstaviteľov mesta Sereď a vedenia
školy, ktorí svoje deti, žiakov a projektové aktivity podporovali.
Je potešujúce, že rodičia svojou
účasťou na tomto dni prejavili záujem o jazykové vzdelávanie svojich
detí a uvedomujú si, že práve kvalitné znalosti cudzieho jazyka sú
pre budúcnosť ich detí dôležité. |